sunnuntaina, lokakuuta 25, 2009

Kohumainos

Projec Mama-blogissa kerrotaan seuraavasta brittiläisestä ilmastonmuutoskampanjan videosta ja siitä, että mainoksesta on siellä noussut jonkinlainen kohu. Mainonnan tarkoitus on briteissä herätellä kansakuntaa siihen, että ilmastonmuutoksella todellakin on väliä.

Niin onhan se hellyyttävä mainos, mutta sisältää olennaisen kysymyksen:"Onko tässä onnellinen loppu?" Sitähän me emme vielä tiedä ja varsinaisesti joudumme vielä odottelemaan tarinan johtopäätöksiä pitempään. Me voimme kuitenkin tehdä asialle paljonkin. Jos vain haluamme.

2 kommenttia:

Halo Aiko Efekti kirjoitti...

Oma lapsi on jo aikuinen, mutta kun huomasin tämän Twitteristä viime viikolla pysähdyin oikein ajattelemaan että mitäs jos lapsi olisikin vielä pieni ja hänelle pitäisi kertoa kyseinen stoori.

Koska ihmiskunnan todellisuuspako ja denial-mekanismit ovat niin yleisiä, niin en kyllä ihmettele ollenkaan että tämä mainos herättää negatiivisia ja närkästyneitä tunteita...

"Monesta kivasta" luopuminen ottaa monelle tosi koville ja mielellään jatkettaisiin entiseen malliin...

Vaiheinen kirjoitti...

Niin. Kieltämättä moni trendi on sellainen, ettei niistä totuuden kertominen ole nykyisille pikkulapsille kovinkaan sopivaa kuultavaa.

Pään tunkeminen pensaaseen on helppoa ja kivahan se olisi jatkaa entiseen malliin, vaan kun tämä pallo ei kestä.