keskiviikkona, syyskuuta 16, 2009

Facebook 300 miljoonaa ja pinnalle

Pikku-uutinen kertoo, että netin yhteisöpalvelu Facebook on saavuttanut 300 miljoonan käyttäjän rajan ja samalla päässyt taloudellisesti tilanteeseen yhtiö saa nykyisin riittävästi tuloja toimintakustannustensa kattamiseksi.

Sen lisäksi, että 300 miljoonaa on huikea käyttäjämäärä, tuo kannattavuusrajan saavuttaminen on huomattava asia. Erilaiset sosiaaliset mediathan eivät ole toistaiseksi potentiaalistaan huolimatta olleet aidosti mitään rahasampoja, vaikka sosiaalisen median elementtejä itseensä liittäneet Amazon, eBay, Google ja Yahoo ovatkin tahkonneet kohtalaisesti.

Esimerkiksi kelpaa vaikkapa toinen hyvin suosittu palvelu Twitter, jolla ei oikeastaan näytä olevan ulspäin näkyvää liiketoimintamallia.

Facebook on päässyt nykyiseen tilanteeseensa siten, ettei se ole veloittanut käyttäjiltään palveluista, vaan esimerkiksi myy mainoksia.

Ei kommentteja: