Nyrjähdyksiä #35
Kiireisen seminaariviikon päätteeksi on vielä mahdollisuus käydä kirjamessuilla eli Suomen suurimmassa kirjakaupassa.
Mielenkiintoinen tilaisuushan tuo on, mutta yhtä asiaa en voi olla ihmettelemättä. Tuohon myynti- ja markkinointitilaisuuteen on 13 €:n sisäänpääsymaksu aikuisilta ja 9 € lapsilta, eläkeläisiltä, varusmiehiltä ja opiskelijoilta. Se nyt vaan on liikaa siitä, että menee vastaanottamaan markkinointi-informaatiota.
Varsinkin tuo lastenlipun hinta hämmästyttää. Eikö koko kirja-alalle olisi viisaampaa tulevaisuuden turvaa se, että nuoret ja lapset tulevat tutuiksi kirjan toimivan käyttöliittymän kanssa?
Okei. Onhan siellä kirjalijavieraita ja ties mitä, mutta silti kyse on myynnin edistämisestä ja 13 € on liikaa sellaisesta.
8 kommenttia:
Olen samaa mieltä. Minusta on aika merkillistä siitä, että saa "katsella" mainoksia ja ottaa vastaan "mainontaa". Tuskinpa kirjailijoillekaan mitään maksetaan paneeleissa ja eri keskusteluissa olemisesta - hehän myyvät samalla tuotettaan.
Sitten lisäksi vielä kirjojen "messuhinnat". En ole koskaan ollut kirjamessuilla, vaikka kovasti on ollut yritystä. Ehkä onnistun ensi vuonna menemään - haluaisin nimittäin itse kokea ja havaita, mikä siinä maksaa. Niin ja tokihan kirjat ja kirjallisuus kiinnostaa.
Siis merkillistä maksaa siitä... (jäi sana välistä).
Samaa ihmettelen minäkin näissä myyntinäyttelyissä! Kädentaitomessuissa ärsyttää juuri tuo samainen hinta-asia, maksan siitä että pääsen ostamaan...
Parkkeeraaminenkin maksoi. Jopa aika paljon, muistaisin, kun kerran lahjalipuilla luulimme menevämme ilmaiseen mainostilaisuuteen, kirjamessuille pari vuotta sitten.
Noin on. Rahastukselta haiskahtavaa toimintaa. Tietysti messujärjestäjienkin pitää saada omansa, mutta myyntipaikatkin maksavat kustantamoille jne.
Ja tuo logiikka, että pitää maksaa kauppaan sisään päästäkseen, on merkillinen.
Joo, on se tyyristä, onneksi sain vapaaliput, eikä parkkeerauksesta tarvi onneksi maksaa, jos tulee julkisilla.
Yhtään kirjaa en ostanut, lonkeroa ja lakritsia vaan. Heh.
Vaan kuinkakohan paljon siellä olisi ihmisiä, jos tapahtuma olisi ilmainen!!!!!
Kauppaan päästäkseen tuntuu kyllä tosi hassulta maksaa, samaa mieltä.
Ei ole helppoa millään muullakaan kaupallisella alalla. Messujen järjestäminenhän on kerrassaan nerokas konsepti saada asiakas maksamaan myyjän myynninedistämisestä. Konsepti on kunnossa, kun asiakas maksaa lisähintaa vallan vapaaehtoisesti.
Kuten myös viikonloppuna Porvoon sadonkorjuu-olutmessuilla: 12 euron sisäänpääsylipulla pääsi maistelemaan moninaisia oluita 15 euron litrahintaan. Ja ihan tyytyväisenä, vaikka samaan aikaan samaa tavaraa anniskellaan esim. Helsingin keskustassa 12 eur/litra. Kauppa se on, joka kannattaa, ja vielä paremmin kannattaa messumarkkinointi.
Totta. Tyyristähän tuo markkinoinnin vastaanottaminen.
Sekin on totta, että kyseessä on ihan nerokas konsepti eli saadaan jostain suunnasta rahastettua se, että saadaan potentiaaliset asiakkaat paikalle. Ikäänkuin asiakashankinnan kustannukset saadaan siirrettyä kuluttajien maksettavaksi suoraan eikä tuotteiden hintojen kautta kuten normaalissa kaupankäynnissä.
Lähetä kommentti